Q4LxR

Gezonde School

logo_horizontal

Een gezonde leefstijl is een voorwaarde om tot leren te komen. We zien de kinderen graag opgroeien in een actieve en gezonde schoolomgeving.

De Ark is een Gezonde School. Kinderen krijgen op De Ark educatie over gezonde voeding, sport en beweging. Vanuit het landelijke initiatief Gezonde School werken wij aan het behalen van de certificaten Voeding, Sport & Beweging én Weerbaarheid.

Judolessen

Vanuit de pijler Weerbaarheid geven we judolessen. Kinderen leren zo om stevig in hun schoenen te staan, een eigen mening te vormen en op respectvolle wijze confrontaties aan te gaan.

Groente- en fruitdagen

Ouders en kinderen stimuleren we om gezonde voeding mee te nemen, gezond te trakteren en vaker water te drinken in plaats van limonade. Als 10-uurtje nemen de kinderen groente of fruit mee naar school.